SPONSOREN

All Dots http://www.almeredezeweek.nl almere veertje Racing Art & More Banner Banner Banner Banner hawk performance brakes

Ook sponsor worden?

07-11-11

DE FINAL COUNTDOWN: OVER SCHADE, GRIND EN GEBAK.....


 

Zo, door wat drukke omstandigheden een beetje laat, maar hierbij het verslag van een, wat je noemen kunt, heftige finale race.De vooruitzichten waren goed. De Seat met startnummer 67 zag er gelikt uit en de rijders waren super gemotiveerd om hoog te eindigen in de race. Eén of meer plaatsen stijgen in de eindstand van het kampioenschap was de drive. Dave en Mark namen de vrije training voor hun rekening. De auto functioneerde prima en was snel, zodat met een gerust hart naar de race kon worden uitgekeken. Besloten werd de tijdtraining, die Meshach voor zijn rekening nam, rustig aan te doen, zodat na de start de kat uit de boom gekeken kon worden. Geen verkeerde beslissing zoals snel zou blijken. Vrij kort na de start al, ging het mis in de Hugenholtzbocht. Diverse koplopers knalden op elkaar nadat één van hen gespind was!Gevolg hiervan was veel blikschade en de eerste van veel codes 60.
Het was een redelijk teken aan de wand voor het vervolg van de race. Er werd behoorlijk veel schade gereden en ook onze inmiddels op een 4e plaats liggende Seat # 67 ontsprong de dans niet. Tijdens de derde stint kwam er onuitgenodigde visite. Dave gaf ruimte aan een snellere deelnemer, deze verremde zich echter en kwam vol aan de rechterzijde bij hem naar binnen. De auto spinde, sloeg af en moest door de marshalls worden aangesleept. Omdat het stuur scheef was gaan staan [misschien uit woede er iets te hard op geslagen, Dave?] en de auto hevig trilde, werd de pits opgezocht. Na een check werd de auto de baan weer opgestuurd, waar hij op een 11e plaats zijn weg kon vervolgen.
Daarna ging het bergafwaarts met de wegligging van de auto. Meshach nam het stuur over en spinde in de Gerlach. Toen hij daarna ook nog enkele malen in het scheivlak ernaast ging, was duidelijk dat het niet om vreugdedansjes vanwege zijn verjaardag ging, [hij werd 41 en trakteerde naast  grind ook op gebak!] maar dat de achterbanden het aan het begeven waren. Bij de volgende stop werden deze dan ook vervangen. De rondetijden kwamen daarna weer tot normale waarden en de auto werd weer naar voren gepromoveerd. Dave deed de laatste stint en na nog een spannend gevecht om de 7e plek geleverd te hebben, passeerde hij in die positie de finishvlag. Hiermee eindigden wij op een 7e plaats [éen plaatsje opgeschoven] in het kampioenschap.
Niet echt slecht maar de beoogde kans op een 6e of 5e plaats in zowel race als kampioenschap, ging door de actie van de ongenode gast verloren.
Als we de minpunten van dit seizoen in acht nemen [ Race1 Zandvoort: niet gestart vanwege een defecte turbo. Race 2 Zolder: “Slechts” 6e door een uitgevallen 4e versnelling. Race 6 Spa: eraf gespind op het eind van de race en daardoor slechts 10e] en we stellen daar de positieve punten tegenover, [podiumplaats in Assen 3e , nogmaals in Assen een 4e stek en 6e in Zolder]  mogen we toch spreken van een redelijk goed seizoen !
We kunnen zeker stellen dat het beter had gekund, maar met hadden win je nu eenmaal geen races.......
Wij zijn blij [maar uiteraard zeker niet tevreden...] met het behaalde eindresultaat en bedanken alle sponsors voor hun inbreng, SP Support voor de waanzinnig goede preparatie en het onderhoud van de auto en verder iedereen die ons bij heeft gestaan in het afgelopen seizoen!
Wat betreft het nieuws is 2011 zéker nog niet afgelopen. Wij houden u regelmatig op de hoogte middels de nieuwsbrief!
Nogmaals bedankt en wat ons betreft, wij zien u graag terug in 2012!!
 

Davey & Hans

SCROLL OMLAAG EN KLIK OP HET RACINGART &MORE LOGO VOOR FOTO`S VAN DE FINALE RACE !!!