SPONSOREN

All Dots http://www.almeredezeweek.nl almere veertje Racing Art & More Banner Banner Banner Banner hawk performance brakes

Ook sponsor worden?

26-08-14

SUPER RACE WEEKEND: SPANNENDE [BANDEN]SPANNING.....



Weet u het nog? Vorig jaar baarde Davey tijdens het Super Race Weekend nogal opzien. In een totaal verregende race, passeerde hij de ene na de andere auto, alsof er niets aan de hand was. Heel veel auto`s belanden, al dan niet met schade, naast de door het water geteisterde baan en Dave reed snaarstrak, zonder een foutje te maken, naar de finish.
Dit jaar bleef het weliswaar droog, maar wist hij de weer de aandacht op zich te vestigen, door andermaal voor spektakel te zorgen.

Sinds de invoering van het nieuwe verplicht gestelde rubber [banden] heeft iedereen in de BMW E30 Cup problemen met het vinden van de juiste bandenspanning. Dit uit zich met name in de wegligging en topsnelheid en daarmee in de rondetijden. Alleen diegenen met een ruim budget [waardoor ze vaker kunnen trainen en dus meer naar de juiste afstelling kunnen zoeken] hebben hun zaakjes beter voor elkaar en zijn sneller. Helaas moeten wij het met minder doen en beperken onze [korte] trainingen zich tot de races. Maar daarom niet getreurd, het blijft een uitdaging, waar wij ons vol in blijven storten.
De vrije ochtend training is het enige moment dat wij iets met de bandenspanning kunnen doen. Laat nu net in die sessie iemand het nodig vinden uitgebreid te crashen, waardoor deze stilgelegd werd. Nadat de rommel opgeruimd was, resteerden er nog twee rondjes. Geen tijd meer om met de bandenspanning te experimenteren dus. Race 1 was als zodanig een drama. Dave verwoordde het als volgt: “Ik had weer handen en voeten nodig om de auto op het asfalt te houden en ben het zat!” Er moést nu iets veranderen, want hij kreeg echt zin om te stoppen en naar huis te gaan. De gemoederen liepen behoorlijk hoog op en we besloten daarom een alles of niets poging te ondernemen. De bandenspanning werd nogal tegenstrijdig verandert en….dat hielp!!”

Race 2

Dave ging er, na het doven van de startlichten, als een briesende stier vandoor en verschalkte al vóór de beruchte Tarzanbocht, vier opponenten. Toen de banden eenmaal op temperatuur waren, was er eindelijk de lang gezochte grip en volgde er een serie bloedstollende gevechten, waarbij het gewraakte rubber niet gespaard werd! Dave voerde strijd met een groepje van 10 auto`s, waarbij het er hard aan toe ging. Bij het aanremmen van de Tarzan [met zo,n 200 km p/u!], was er sprake van enorme dikke blauwe rookwolken als gevolg van blokkerende banden. Ronde na ronde, stond ik met gekrulde tenen aan de binnenkant van die bocht te wachten, tot het vechtende groepje hun komst met luid gillende, blokkerende banden aankondigde.  Dan weer reed hij op kop, dan weer moest hij enkele concurrenten voor zich dulden. Stuivertje wisselen op een uiterst spectaculaire manier dus! Bij een uitremactie ergens achter op het circuit, ging het helaas even mis in de eindfase van de race. Dave remde in het heetst van de strijd iets te laat en verloor daarmee vlak voor het vallen van de finishvlag helaas twee plaatsen. Jammer, maar dit viel in het niet, bij de uiterst spectaculaire show die hij weggegeven had! Niettemin mogen we twee conclusies uit deze race trekken; Eén: we hebben een stukje progressie geboekt voor wat betreft het probleem bandenspanning, Twee:  Dave bewees weer eens overduidelijk zijn strijdvaardigheid en dat hij wel degelijk uit het juiste racehout gesneden is…..
En passant hadden wij ook nog bezoekers op deze racedag. Fons Hageman [collega bij het Traffic Managemant Team van RAI Amsterdam], was samen met Daniél getuige van de bloedstollende tweede race. Fons en Daniél, erg leuk dat jullie er waren! Dat jullie ervan genoten, viel van de gezichten af te lezen....... 

KLIK HIER VOOR FOTO`S VAN DE RACE !! 
[Met dank aan: Thomas Bakker en RacingArt &More]

HET DASPE RACING NIEUWS WORDT MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR: