SPONSOREN

All Dots http://www.almeredezeweek.nl almere veertje Racing Art & More Banner Banner Banner Banner hawk performance brakes

Ook sponsor worden?

12-04-13

RACE 1 BMW E30 CUP 2013. EEN GOED BEGIN......



“Een goed begin is het halve werk,”  is een bekend gezegde. Nou, wat het eerste raceweekend van 2013 betrof, ging die vlieger voor ons helaas niet helemaal op.
Alle voorbereidingen en inspanningen van iedereen ten spijt, ging alles niet helemaal zoals wij in gedachten hadden. Schrale troost hierbij is dat de schuld van de meeste oorzaken van dit povere begin, niet bij ons lag. En in race 2 was dat maar goed ook .....

De vrije training

In de vrije training stak het brandstof toevoerprobleem dat we in maart tijdens de vrije training hadden weer de kop op. We weten nu wel waar de definitieve oorzaak ligt en gaan dit probleem de nek omdraaien.
Na een [voorlopige] oplossing te hebben gecreerd door de tank tot de rand te vullen, was het tijd voor de kwalificatie.

Zinloze actie

Hierin werd Dave op gegeven moment in de Gerlachbocht rücksichtslos van de baan geramd door een opponent.
Tijdens een race kan zoiets in het heetst van de strijd gebeuren. Dan noem je het een race-incident, maar in een kwalificatie zijn dit soort acties volkomen zinloos en gaan helemaal nergens over. 

Race 1

Gevolg van de opgelopen schade, was een verre van optimale wegligging en daardoor zat er niet meer in dan een startplek achterin het veld.
Ook de  race zelf kende  een onrustig verloop. Veel spins, schuivers en meer dingen die de weg naar huis moeilijk maken. Voor sommigen leek het zelfs tijd voor een TomTom derhalve de finishlijn te bereiken.....
Dave had handen en voeten nodig om alle spoorzoekers te ontwijken en mede door het wegliggingprobleem finishte hij op een teleurstellende 25e plaats.

Zware crash race 2

Een moeilijke start dus. Dat het nog erger kon bewees race 2, welke direct in de eerste ronde werd opgeschrikt door een vervelend ongeval!
Dave kende daarbij een geluk bij een ongeluk [ alles heeft altijd een positieve kant!] Eén van de auto`s waarmee hij in gevecht was, crashte zwaar met zo`n 170 km p/u bij het opkomen rechte stuk. Een auto voor de onfortuinlijke rijder spinde waarop deze uitweek, op het gras kwam en de vangrail ramde. De auto werd gelanceerd, maakte hoog in de lucht een rechtstandige salto mortale, alvorens het asfalt weer te bezoeken. Dave had even een benauwd moment toen hij weliswaar voor de luchtreiziger uitweek, maar toch nog half onder de auto door reed......
Vervelende bijkomstigheid voor mij was dat ik het allemaal vanaf het pitdak in de verte gebeuren zag. Ik wist dat Dave in het bewuste groepje reed en was ervan overtuigd dat hij het was die een poging deed z,n vliegbrevet te bemachtigen. Ik was dan ook blij toen hij onder een inmiddels ingestelde “code 60” weer ongeschonden voorbij kwam. De race werd geneutraliseerd [om het wrak te bergen] en hervat, maar de drive was er bij velen toen uit.  Ook Dave hervond zijn ritme niet en finishte helaas slechts als 30e van de 42 rijders.
Ik zou u graag een mooier verslag hebben voorgeschoteld, maar kan het helaas niet fraaier maken dan het was. Het geheel geeft ons  wel weer een extra drive om voor de volgende race de diverse zaken te hebben opgelost, teneinde optimaal aan de start te verschijnen!!

KLIK HIER hier voor FOTO`S van de race
[Met dank aan: RacingArt &More, MotorsportMedia, Auto-sportfotografie, Jeroen van der Mije, Youri Verswijveren en Paul Beijersbergen ]

DE DASPE RACING ACTIVITEITEN WORDEN MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR: