SPONSOREN

All Dots http://www.almeredezeweek.nl almere veertje Racing Art & More Banner Banner Banner Banner hawk performance brakes

Ook sponsor worden?

25-10-12

GASTRACE JAN LAMMERS, EEN DAG VOL SPANNING EN SENSATIE!!



Naarmate de gastrace naderde, werden de vragen talrijker: Hoe snel is Jan met de BMW? Wat doet hij in de kwalificatie? Zouden deelnemers hem niet al te graag vóór willen blijven, met de kans op een crash? Kortom, hoe zou deze bijzondere racedag gaan verlopen?

Nou, uiteindelijk verliep hij boven verwachting, maar niet voordat in de vroege ochtend het beoogde scenario flink crashte....
De vrije training, die Dave voor zijn rekening nam, eindigde al na een half rondje waarin de auto een paar maal haperde en daarna helemaal de pijp aan Maarten overhandigde. De auto moest door de marshalls terug naar de pits gesleept worden.. Eénmaal terug in de pitbox, volgde een allesomvattende zoektocht door inmiddels van alle kanten toegestroomde hulpvaardige techneuten. Terwijl de oplossing steeds verder weg leek , kreeg ondergetekende het steeds Spaans benauwder.....



Zouden weken, wat zeg ik, maanden van voorbereiding zo snel door je vingers kunnen glippen? Jan richting huis sturen? “Sorry Jan, het was gezellig maar hij doet het niet meer.....” Tegen alle sponsoren en genodigden lachend als een boer met kiespijn zeggen: “Andere keer beter, wist u dat Zandvoort nog véél meer te bieden heeft en.......”  Dit kon toch niet waar zijn!

Meer en meer hoopte ik plotseling de truuk van de onzichtbare man onder  de knie te krijgen om dan al bittere tranen producerend, stilletjes in het niets te verdwijnen......
Maar gelukkig werd het euvel na twee uur gevonden en verholpen! Een heel simpel sluiting makend stekkertje, had getracht de computer en minstens 10 jaar van mijn leven, over de rand van de afgrond te duwen!!
Het was hem wat de computer betreft gelukt, maar ik was aan het randje blijven hangen en kon gelukkig weer tot de orde van de dag overgaan. Een geleende computer, zorgde dat de motor voor de rest van de dag weer naar behoren zou functioneren.

In de pauze werd het ,door Lammersfan Paul Beijersbergen, werkelijk schitterend gemaakte schaalmodel van onze BMW onthuld.
Tevens ontving Jan een mooie RacingArt &More Digi-Art van de ATS F1 waar hij ooit in reed.



Hierna was het eindelijk tijd voor het hoogtepunt van de dag, de gastrace! Het directe gevolg van alle ochtendperikelen, was wel dat Jan de kwalificatie had gemist en helemaal achteraan het dertig [!] deelnemers tellende veld moest starten. Normaal gesproken een nachtmerrie voor een coureur, maar met Jan achter het stuur zorgde deze handycap voor een regelrechte sensatie!

Na het vallen van de vlag, begon hij aan een opmars, die nog lang in het geheugen van veel aanwezigen gegrift zal staan! Op zulke momenten zie je tientallen jaren race ervaring hun werk doen. Ronde na ronde remde Jan, voor o.a.de tarzanbocht, auto`s uit, waarbij het leek of ze stil vielen. Met open mond sloeg ik het wonder vanaf het pitdak gade tot....hij met een aan één kant loszittende motorkap langs kwam. Ik snelde terug naar de box. Dom!
Eénmaal beneden aangekomen, bedacht ik mij dat het A weinig zin had hem binnen te halen, daar de race slechts 12 rondjes duurde. En B zou Jan toch niet eerder stoppen, dan wanneer de wedstrijdleiding hem uit de race zou
halen. En natuurlijk stopte Jan niet uit zichzelf en godzijdank liet de wedstrijdleiding hem doorrijdenl! Met een vrolijk naar het publiek wuifende motorkap, vervolgde hij zijn inhaalslag! Geweldig, wat een coureur!!
Toen het zwart/wit geblokt viel, had Jan18 deelnemers ingehaald en finishte op een schitterende12e plaats. Iedereen was getracteerd op een staaltje racen pur sang!

Je zou het na al die sensatie bijna vergeten, maar na de zware sleutelklus, waar hij superhard aan had meegewerkt [in- naast en onder de auto, hij was werkelijk overal!] moest een redelijk vermoeide Dave aan het einde van deze dag ook nog “even” racen.....

Gestart op een 14e positie, zat hij midden tussen de op revenge zinnende deelnemers. [Een deel van hen dacht nog steeds dat Jan achter het stuur zat....]
Bloedstollende gevechten volgden, waarin Dave vocht voor wat hij waard was en waarbij het bandenrubber met name bij het uitremmen niet gespaard werd!
Tegen het eind van de race eiste de vermoeidheid zijn tol en moest hij helaas toch enkele plaatsen inleveren.
Alles in acht genomen, reed ook Dave een schitterende race waarin hij zich flink verweerde en ik af en toe voor verbouwd plaatwerk vreesde. Respect!
Jan en Dave bekroonden deze schitterende finalerace met een mooie15e plaats in het dagklassement. Gezien de omstandigheden, een werkelijk prima prestatie!!

Wij hopen dat u despijt de haperende start, toch met volle teugen van deze laatste racedag van het seizoen genoten heeft. Voor ons was het de ultieme afsluiting van een heel bijzonder jaar en wij hebben, mede dankzij uw aanwezigheid,  in ieder geval erg van deze dag genoten!! Dit mag dan het einde van het seizoen zijn, het is nog niet het einde van 2012 en daarmee ook zéker niet de laatste Daspe Racing Nieuwsmail!
Achter de schermen zijn wij alweer druk bezig met 2013! Wij houden u op de hoogte!

KLIK HIER VOOR FOTO`S VAN DE GASTRACE

----------------------------------------------------------------------------------
Langs deze weg willen wij alle sponsoren en iedereen die ons op welke manier dan ook in ons eerste zelfstandige raceseizoen gesteund heeft, héél, héél erg bedanken!
Zonder uw steun en medewerking, was het ons absoluut niet gelukt!! Bedankt!!

----------------------------------------------------------------------------------

Onze speciale dank voor de gastracedag, gaat uit naar Event Supply voor het leveren van de inrichting van onze pitbox en hospitalityruimte